به مناسبت هفتم آذر (روز نیروی دریایی ) جمعی از پیشکسوتان دریا دل این نیرو به همراه خانواده های خود در محل کانون بازنشستگان گردهم آمده و یاد و خاطره شهداء، جانبازان و رزمندگان نیروی دریای را گرامی داشتند. در این محل باشکوه که به دعوت کانون استان تهران برگزار شده بود پس از تلاوت قرآن مجید و اجرای سرود پر افتخار ج.ا.ا، امیر سرتیپ حسنلو ریاست کانون استان تهران در سخنان کوتاهی ضمن برشمردن حماسه آفرینی های نیروی دریایی به میهمانان خوش آمد گفتند.

در ادامه مراسم، امیر سرتیپ علی محبی راد ( ریاست محترم کانون بازنشستگان ارتش ) با خیر مقدم به حضّار و تبریک روز نیروی دریایی ارتش، یاد و نام شهدای این نیرو را گرامی داشته و طی سخنانی گفتند :“……کانون خود را موظف می داند از حقوق پیشکسوتان دفاع کند و امروز در کمیسیونهای مجلس و دیگر محافل رسمی کانون به عنوان یک رکن مطرح است و……. و همه اینها نتیجه تلاش های شبانه روزی همکاران و همسنگران شما در کانون است. امروز هیچ جلسه رسمی (که در خصوص پیشکسوتان نیروهای مسلح ) بدون حضور کانون ارتش رسمیت ندارد و این همان مطالبه ای بود که حدود چهار دهه به دنبال آن بودیم ….”

امیر محبی در بخش دیگری عنوان داشتند :“…… کانون یک مجموعه است ، مجموعه ای از من و شما … همانهایی که روزی مسئول بوده ایم و اینک بازنشست شده ایم و این فرمایش امیر فرماندهی محترم کل آجا برای ما یک افتخار محسوب می شود که فرمودند کانون نسبت به گذشته خود پیشرفت زیاد و محسوسی داشته است …”ایشان سپس افزودند :“…..بنده شهادت می دهم به عنوان نماینده شما بازنشستگان، که امیر فرماندهی محترم کل ارتش دلسوز ترین مسئول نسبت به کانون بوده و عملاً دغدغه بازنشستگان اولویت ایشان می باشد و اگر پیشرفتی حاصل شده بی تردید نتیجه الطاف این مرد الهی بوده است ،….. ما نیاز به دعای خیر شما بازنشستگان و حمایت هایتان داریم و مطمئن باشید لحظه ای از خدمت غافل نیستیم و تا کانون را به نقطه مطلوب نرسانیم دست از تلاش برنخواهیم داشت…”در این مراسم امیر دریادار سرنوشت ( ازرزمندگان ناوچه پیکان ) خاطراتی از دوران دفاع مقدس برای حضار عنوان داشتند همچنین در مراسم مذکور هنرمندان صدا و سیما با اجرای برنامه های متنوع ، هنرنمایی کردند.

IMG-20221128-WA0001 (1) IMG-20221128-WA0002 IMG-20221128-WA0004